Ciasteczka owsiano-bananowe

tea-556777_1280 CC0

Naszła mnie dzisiaj ochota na ciasteczka owsiane z bananami. Uwielbiam te ciasteczka. Są bardzo dobre i szybciutko się je robi.

IMG_0201IMG_0203IMG_0204IMG_0206IMG_0202IMG_0205

 

Przepis pochodzi ze strony http://durszlak.pl/przepis/szybkie-ciasteczka-owsiane-z-bananami?c=tag&t=ciasteczka-owsiane-z-bananem

ja troszkę go zmodyfikowałam,  zamiast mąki pszennej dałam maki kukurydzianej, dałam 4 banany, troszkę otrębów owsianych oraz pszennych, troszkę słonecznika, sezamu oraz wiórek kokosowych. Tymi samymi wiórkami, słonecznikiem i sezamem posypałam wierz ciasteczek. Nie dodawałam masła, orzechów (niestety nie miałam pod ręką).

 

składniki:
- dwie szklanki płatków owsianych
- szklanka mąki pszennej u mnie to była szklanka mąki kukurydzianej
- dwa jajka
- 2 rozgniecione widelcem banany
- pół szklanki (lub nieco więcej) brązowego cukru
- dwie garście posiekanych orzechów
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
-
1/3 kostki stopionego masła
- kilka łyżek mleka dla rozluźnienia konsystencji ciasta


Wszystkie składniki zmieszać w dużej misce.
Piekarnik rozgrzać do 160 stopni. Układać porcje ciasta przy pomocy łyżki, formując okrągły kształt, na wyłożonych papierem do pieczenia blaszkach. Piec do lekkiego zrumienienia, ok. 10 - 12 minut. Jeśli dwie blaszki na raz - z termoobiegiem, jeśli bez - pojedynczo i minutę, dwie dłużej.
Ciastka można posypać na wierzchu cukrem ( nada chrupkości) lub posiekanymi orzechami.

Ja piekłam w temp 180 stopni przez około 20-25 minut – niestety w podanym w przepisie czasie moje ciasteczka nie były jeszcze na tyle zrumienione, jak powinny.

Ciasteczka są przepyszne… dzieciaki zajadały… zresztą nie tylko one Puszczam oczko

 

Copyright © 2014 ♥LoveMyLife♥ , Blogger